הגר"י יוסף: "לעשות כל פשרה למען השלום"

    איתי גדסי 1 Comment on הגר"י יוסף: "לעשות כל פשרה למען השלום"

    הראשון לציון הגר"י יוסף קרא לממשלה לעשות כל פשרה למען השלום בעם והתייחס אגב כך לאיסור שחל עליו לעסוק בנושאים פוליטיים: "שלום ואחדות זה לא פוליטיקה"

    צילום: איתי קצב
    18:49
    01.05.24
    אתר קול חי No Comments on מפקד פלוגה במכתב כואב: "מחבל מצליף והסיוע נוחת"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    התבטאות חסרת תקדים של הראשון לציון, הגאון הרב יצחק יוסף ביחס לרפורמה המשפטית ולמחאות השמאל. בדברים שנשא הערב (מוצאי שבת) באירוע פתיחת הסליחות בבית הכנסת הגדול בירושלים, אמר הראשון לציון: "אני קורא מכאן לממשלת ישראל ולאופוזיציה – לעשות את כל הפשרות שצריך לעשות העיקר שיהיה שלום בעם ישראל".

    עוד הוסיף הגר"י יוסף: "אסור לי להתערב בפוליטיקה, אבל שלום ואחדות זה לא פוליטיקה".

    כזכור, בשבוע שעבר פורסם כי ראש הממשלה נתניהו הסכים לפשרה דרמטית בנושא הרפורמה המשפטית. לפי הפרסום, הפשרה לה הסכים נתניהו כוללת חקיקה חדשה ומרוככת של ביטול עילת הסבירות, הותרת הרכב הוועדה למינוי שופטים כפי שהיא כיום, אך דרישת רוב של 7 מתוך 9 שופטים לכל מינוי ולא רק לשופטי עליון, כפי המצב כיום. בנוסף, לפי הפרסום נתניהו הסכים להקפאת החקיקה לשנה וחצי ואף לעגן זאת בחוק יסוד.

    בבית הנשיא אמרו לאנשי האופוזיציה כי המתווה מוסכם על ראש הממשלה: "אם תסכימו, תם המשבר". בליכוד הכחישו את הפרסום. השרים בן גביר וסמוטריץ' ובכירים נוספים בקואליציה הודיעו נחרצות שלא יסכימו לכניעה שכזו.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      הרב יצחק יוסף היה באלעד ובנושא של למי להצביע דווקא את זה לא אמר